Deklaracja Dostępności

Deklaracja Dostępności

Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności

DAR MEDICUM ZESPÓŁ PORADNI SPECJALISTYCZNYCH PORADNIA LEKARZA RODZINNEGO

DAR MEDICUM ZESPÓŁ PORADNI SPECJALISTYCZNYCH PORADNIA LEKARZA RODZINNEGO Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej 

DAR MEDICUM ZESPÓŁ PORADNI SPECJALISTYCZNYCH PORADNIA LEKARZA RODZINNEGO.

  • Data publikacji strony internetowej: 2017-01-01
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-05-14

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

DarMedicum jest Grantobiorca projektu pn. Dostępność Plus dla Zdrowia, który finansowany jest z Funduszy Europejskich. Nasza placówka otrzymała grant w wysokości 424 269,10 PLN na poprawę dostępności świadczeń dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Celem Projektu jest wdrożenie działań projakościowych związanych z dostosowaniem placówek medycznych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych. Działania projektowe opierają się na Standardach Dostępności POZ, których celem jest zdefiniowanie warunków istotnych dla poprawy dostępności placówek POZ dla osób ze szczególnymi potrzebami w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjny i organizacyjnym. Zaplanowane przez DarMedicum działania obejmują między innymi wykonanie elementów ułatwiających orientację i poruszanie się po obiekcie, dostosowanie gabinetów lekarskich i ciągów komunikacyjnych wewnątrz budynku oraz zakup sprzętu medycznego i informatycznego poprawiającego jakość świadczonej opieki zdrowotnej, a także działania służące wsparciu kompetencji personelu w zakresie właściwej komunikacji.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona WWW darmedicum.pl posiada ułatwienia dla osób niepełnosprawnych, w zakresie korzystania, przeglądania i przetwarzania informacji oraz treści prezentowanej dla potrzeb przeglądającego. W/w strona posiada funkcjonalności do zmiany wielkości czcionki do czwartego poziomu powiększenia (wraz z możliwością pomniejszania w przypadku chęci dopasowania rozmiaru), wyświetlania strony WWW zakresie szarości, wysokiego kontrastu, negatywu, jasnego tła. Możliwe jest również podświetlenia aktywnych linków URL, oraz włączenia czytelnej czcionki.

Obrazki na poszczególnych stronach posiadają atrybuty alt, stosuję się dla ułatwienia korzystania ze strony: wyszukiwarkę treści, stworzona jest mapa strony.

Dokumenty zapisane w formacie PDF oraz pliki tekstowe, nie posiadają jednoznacznego nazewnictwa, oraz nie są dostosowane do wytycznych o dostępności.

Więcej informacji o Funduszach Europejskich dla ochrony zdrowia dostępnych jest na stronie internetowej www.zdrowie.gov.pl.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2023-05-14
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-05-14

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Nabil Darwish.
  • E-mail: [email protected]
  • Telefon: +48601738736

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: DAR MEDICUM ZESPÓŁ PORADNI SPECJALISTYCZNYCH PORADNIA LEKARZA RODZINNEGO
  • Adres: Tysiąclecia 11
    62-020 Swarzędz
  • E-mail: [email protected]
  • Telefon: +48601738736

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  • Do Poradni prowadzi główne wejście, z przodu budynku, natomiast z tyłu budynku znajduje się dodatkowe wejście, które przeznaczone jest dla osób niepełnosprawnych z wiatrołapem. W razie konieczności może być użyte jako wyjście ewakuacyjne.
  • Drzwi wejściowe/wyjściowe otwierane są automatycznie co znacznie poprawia dostęp dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków.
  • Instalację urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych.
  • Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób głosowy (pętla indukcyjna).
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób.
  • W Poradni istnieje możliwość załatwienia sprawy przez osoby z niepełnosprawnością słuchową i wzrokową. Osoby wymagające pomocy tłumacza powinny zgłosić taką potrzebę (język migowy).
  • Toaleta dla pacjentów poradni znajduje się na parterze w końcu korytarza. Dostęp do toalety możliwy jest dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Poradnia wyposażona jest również w przewijak, który znajduje się w gabinecie pediatrycznym, toalecie oraz na korytarzu.
  • Przed budynkiem przygotowano miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  • W poradni znajdują się specjalistyczne wagi dla dzieci/osób z nadwagą oraz osób poruszających się na wózkach.
  • W poradni znajduje się mobilne urządzenie USG, EGK oraz Spirometr co znacznie wpływa na poprawę warunków obsługi osoby niepełnosprawnej.
  • Gabinety zostały wyposażone w dźwiękoszczelne drzwi co znacznie poprawia komfort obsługi (dyskrecja) w czasie rozmowy z personelem dla osoby głuchoniemej.
  • Poradnia została wyposażona w trzy elektroniczne fotele z możliwością zmiany pozycji oraz wysokości, dla zwiększenia komfortu dla pacjentów z niepełnosprawnością.
  • Dla większego komfortu w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych przychodnia wyposażona jest przed głównym wejściem w szklane zadaszenie.
  • Poradnia została wyposażona w nowe drzwi funkcyjne, które dzielą osoby zdrowe od chorych.
  • Zmodernizowano sprzęt komputerowy, aby zwiększyć mobilność oraz przyspieszyć obsługę pacjentów.
  • Personel i kadra zarządzająca wzięła udział w kursach i szkoleniach:
    1. Szkolenie z komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
    2. Szkolenie kadry zarządzającej dot. zatrudniania os. z niepełnosprawnościami
    3. Szkolenie z zakresu wdrażania, stosowania i utrzymania standardu Dostępność POZ
    4. Szkolenie – zapoznanie kadry z zasadami savoir-vivre
  • Zakupione zostaną 2 sztuki parawanów medycznych, które zlokalizowane będą w gabinetach lekarskich i zabiegowych w Placówce. Wykorzystywane będą w bieżącej działalności Przychodni w zakresie zapewnienia pacjentom poczucia bezpieczeństwa i prywatności podczas wizyt lekarskich (np w sytuacji, w której pacjent musi się rozebrać/przebrać etc.) czy podstawowych zabiegów wykonywanych w Placówce. Parawany wyposażone będą w kółka, dzięki czemu ułatwione.
  • Zakupiony zostanie fotel zabiegowy, który wykorzystywany będzie w gabinecie zabiegowym przez personel medyczny celem wykonywania podstawowych zabiegów. Będzie to fotel dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami w zakresie ruchowym (m.in. dostosowana będzie wysokość siedziska, możliwość regulacji kąta oparcia etc.).
  • Zakupiony zostanie fotel ginekologiczny, który zlokalizowany zostanie w gabinecie zabiegowym. Fotel wykorzystywany będzie przez personel medyczny (w tym przez położne) do prowadzenia podstawowej diagnostyki dla kobiet w ciąży. Zakup ten pozwoli zapewnić pacjentom dostęp do wysokiej jakości usług zdrowia w Placówce POZ.
  • Zakupiony zostanie 1 stół zabiegowy i który zlokalizowany zostanie w gabinetach zabiegowych. Zakupiony stół/fotel wykorzystywany będzie do wykonywania podstawowych zabiegów (w pozycji siedzącej/leżącej). Zakupiony stół/fotel dostosowany będzie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami w zakresie ruchowym (m.in dostosowana będzie wysokość siedziska, możliwość regulacji kąta nachylenia oparcia etc.).
  • Zakupione zostaną fotele transportowe (2 szt.), które umożliwią pacjentom i personelowi pielęgniarskiemu wygodny i łatwy transport w obrębie placówki. Ruchome oparcie i podnóżek umożliwią ułożenie pacjenta w odpowiedniej pozycji.